Čítate: Je váš marketing vyvážený?

11

Na svet sme prišli hlavou napred a zo sveta odchádzame nohami. To medzitým je vecou rovnováhy.
Paul Boese

Ako vo všetkom v živote, aj v marketingu sa treba držať určitých pravidiel. Jedným z nich je rovnováha.

Zoberte si také auto. Má motor, brzdy a riadenie. Možno viete o tom, že je možné zvýšiť výkon motora napríklad pomocou nejakého tuningu motora. Tým to však niekedy skončí. Ľudia zabúdajú na to, že vylepšený motor potrebuje aj vylepšené brzdy a ovládanie vozidla. Výsledkom takéhoto konania býva vážna nehoda.

Podnikatelia si musia uvedomiť, aká rovnováha je medzi ich marketingovými aktivitami. Inak môžu tiež uvidieť nehodu…

Vyvážený marketing

Ako príklad uvediem investície do reklamy vo vyhľadávačoch. Tieto investície môžu byť akokoľvek veľké, ale keď ľudia dorazia na cieľovú stránku a nevedia, čo majú robiť, je to strata financií.

Naposledy sa mi stalo, že som videl reklamu na nejaký bankový účet a tá ma naozaj oslovila. Klikol som teda na ňu a otvorila sa mi hlavná stránka banky, na ktorej sa nenachádzal ani žiaden odkaz na to, čo bolo v reklame.

Dovolím si tvrdiť, že všetky financie investované do tejto kampane vyšli nazmar.

Pravý opak je tiež realitou. Existuje veľa dobrých komerčných stránok, ktoré však nemajú zvládnutú reklamu. Takže k ním chodí veľmi málo ľudí a preto predávajú len veľmi malému množstvu zákazníkov. Všetko je to o rovnováhe.

Iný problém, ktorý občas vídavam, je trávenie času online. Stáva sa takmer pravidlom, že ľudia investujú viac času do zveľaďovania svojho účtu na Facebooku alebo podobnom portáli, ako investujú do svojej vlastnej stránky. Pravidelne vídavam ľudí ako menia svoje statusy a ich blog už mesiace nevidel nový príspevok…

Moje odporúčanie: Vyhraďte si pár minút a zistite, kam investujete váš čas a peniaze. Nachádza sa tam niečo, čo vaše výsledky vyvádza z rovnováhy?

Aké tipy máte na rovnováhu v marketingu vy?

(Obrázok od Pickersgill Reef)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (11)

Súhlasím s tým, že je lepšie venovať svoj čas a energiu vlastnému blogu ako rôznym uniformným stránkam. Ale na druhej strane – je pravdou, že trebárs na Facebooku sa ľudia dočkajú zvyčajne väčšej ozveny než na svojom osobnom blogu (kde záujem o diskusiu býva minimálny). Možno preto ľudia trávia čas na takýchto hojne navštevovaných portáloch, hoci tam je komunikácia dosť povrchná a málo obsažná…
Slovenská blogosféra mi pripadá akási neduživá, netvorivá a neprívetivá… Alebo sa mýlim?

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek: Podľa mňa stránky ako Facebook slúžia viac na získavanie vzťahov a kontaktov, zatiaľčo vlastné stránky i na zarábanie.

Slovenská blogosféra je podľa mňa veľmi malá. Je to najmä z dôvodu internetovej gramotnosti – veľmi málo ľudí vie, ako si vytvoriť vlastnú stránku alebo blog a ešte menej ich má trpezlivosť a nápady, o čom písať.

Najviac aktívne vidím v tejto oblasti – prekvapivo – mamičky s deťmi, ktoré píšu o svojich zážitkoch, o receptoch a nápadoch…

Do druhej polovice roka plánujem projekt “stmelenia” našej blogosféry. Kto sa ho chce zúčastniť, môže ma kontaktovať už teraz 🙂 Cieľom je merateľné zvýšenie návštevnosti na našich blogoch.

Reaguj na tento komentár

@Martin: Projekt stmelenia, ktorý spomínaš, môže byť zaujímavý, rád sa pridám – už teraz som zvedavý, čo si vymyslel, resp. vymyslíš. 😎
Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Minibájka o túžbe po moci

Reaguj na tento komentár

Dovoľte mi, aby som sa zapojil do vášho rozhovoru :).

Slovenská blogosféra je takmer ako vymretá. Kedysi tu bola generácia bloggerov, ktorá vyzerala byť súdržná a boli aj prospešní pre ľudí. Keď začali zarábať viac a inak, prestali blogovať (to im nezazlievam).

Zrazu ako keby nastala prázdna medzera. Mám taký pocit, že slovenskí bloggeri sa usadili na blogovacích systémoch a píšu umelecké veci (,ktorým chápe málokto), osobné veci (koho baví také niečo čítať?) a pod. Chýba kvalita (som rád, že rozhladna.sk a pán Mikláš majú snahu to zmeniť).

Projekt stmelenia vyzerá zaujímavo a som zvedavý, čo to bude. Snáď dovtedy dokončím svoj hybrid medzi webom a blogom :D.

p.s. prepáčte za moje rozpisovanie sa 😉

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek a @Johny: Projekt je už vymyslený a je celkom jednoduchý. Ešte vymýšľam, ako o ňom napísať a vysvetliť ho čo najľahšie. Potom ho spustím.

@Johny: Ten hybrid treba začať propagovať čím skôr 😉 Väčšina ľudí skončí ešte skôr než začnú, pretože sa snažia mať všetko najlepšie.

Videl som jedného podnikateľa, ako opisoval svoje projekty: Celý projekt musí byť od A do Z uskutočniteľný behom jedného týždňa ❗ Najskôr som nad tým krútil hlavou, ale keď vysvetlil svoj postup, bolo to celkom logické… Mimochodom je veľmi úspešný…

Reaguj na tento komentár

Vďaka za radu, ale nemôžem projekt von vypustiť bez aspoň niekoľkých textov, však to ste aj vo videoblogu radili ;).
Investoval som do toho už peniaze, trochu času, a tak investujem ešte viac času, aby sa to podarilo. Texty musia byť kvalitné, a to trvá, veď aj vy iste na svojich článkoch dlho a usilovne pracujete.

Môžem vedieť, či ten váš projekt bude až v druhom kvartáli tohto roka?

Reaguj na tento komentár

@Johny: Tak to áno, texty nejaké treba mať.

Projekt zvýšenia návštevnosti mám na pláne spustiť až po prázdninách, pretože minulý mesiac som sa venoval tým videám k blogovaniu a teraz sú prázdniny, takže blogujem len tak rekreačne 😀

Reaguj na tento komentár

@Martin: Jasne, je leto, to pochopíme.
Inak mal by som sa opraviť, myslel som v druhom kvartáli druhého polroka, nie roka 😀 (to vám iste nešlo do hlavy taká blbosť).

Reaguj na tento komentár

@Martin: Mne to niekedy vychádza tak, že starí dobrí blogeri už sú za zenitom a nová generácia sa snaží uchytiť niečím novým, svojím, originálnym. Žiaľ, ich originalita je často na úkor kvality 🙁

“Projekt ‘stmelenia’ našej blogosféry” teda rád privítam aj ja a ako blogujúci učiteľ sa doň určite zapojím.
Tibor Repček má blog, ktorý naposledy zverejnil: Režisérom za 5 mesiacov – diel 1. z 5

Reaguj na tento komentár

@Tibor Repček: Projekt už bežal 2x… Volá sa Booster 🙂 Prvý rok mal veľký úspech pre všetkých zúčastnených. Druhá generácia poukázala na problém so chcením blogerov niečo spraviť pre svoj úspech…

Reaguj na tento komentár

Aha, tak to som si len nevšimol dátumy… 🙂

Ale aj tak si myslím, že Booster je dobrý nápad – aj prvá verzia, aj druhá verzia. Želám ešte veľa takýchto nápadov 😉

Tibor Repček A.K.A. Ignorant dátumov
Tibor Repček má blog, ktorý naposledy zverejnil: Režisérom za 5 mesiacov – diel 1. z 5

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »