V prvom rade sa chcem všetkým poďakovať za priazeň v uplynulom polroku. Stránka existuje síce len krátko, ale už priťahuje kopy ľudí zaujímajúcich sa o blogovanie.
Najväčšia časť návštevníkov je momentálne z Česka (56%). Takže Slováci (39%) – propagujme túto stránku viac!
Pri počte návštevníkov je množstvo komentárov nepomerne malé, čo je možno dobré, lebo nemusím toho toľko schvaľovať 🙂 Horné 3 priečky v najviac komentovaných príspevkoch obsadili:
- 7 pravidiel dizajnu pre blogerov
- 10 krokov k úspešným hosťovským príspevkom
- Ako si vybrať názov a doménu?
Stránka sa po pomalom štarte dostala na asi 250 návštev v deň vydania nového článku. Za týždeň tu bolo najviac 900 návštev. Celkovo sa sem pozrie 1100 ľudí mesačne. Spolu vyvolajú na 3500 stránok.
Čo čitateľov priťahuje najviac?
Takto by som uviedol môj malý pokus. Týka sa klikanosti reklám. Blogeri dostali cez RSS kanál a e-mail pozvánky na účasť.
Bolo mi dodaných ideálne množstvo množstvo bannerov. Celkový výsledok vidíte v sprievodnom obrázku. Aké detaily sa za experimentom skrývajú?
Zaujímavé je celkové číslo, kedy 1100 návštevníkov vygenerovalo behom 4 týždňov 958 klikov na reklamné bannery. Ako sa vám páči toto: Pri reklame u mňa na blogu si vás všimne 87 % návštevníkov!
Na “zemiakovom” mieste sa umiestnila reklama na ExtraBlog Martina Sliackeho. S celkovým počtom klikov 171 si reklama ukrojila 18 % z reklamného koláča. Zo šedého banneru bolo cítiť, že do toho nedal maximum. Dôvodom bol pravdepodobne i jeho prechod na novú adresu, kde má teraz blog s názvom ExtraThings.
V poradí zaujímavosti pre blogerov skončila na treťom mieste reklama na stránku vicki.sk s “najlepšími vickendovými pobytmi”. Na ňu kliklo za štvortýždenné obdobie 185 čitateľov. Slovíčko blog v reklame na tejto stránke teda pritiahlo menej ľudí ako nejaké víkendové pobyty!
Najviac farebná reklama (od tvorbawebstránok.net) si z pokusu odnáša striebro s celkovým množstvom 210 kliknutí. Ľudia, hľadajúci informácie o blogovaní, si tak podľa všetkého radi rozšíria obzory a pozrú sa, o čom sa píše inde.
Víťazom sa stala stránka praca-cez-internet.sk, ktorá profitovala z dvoch vecí: Tou prvou je pomlčkový názov domény. Proti takému osobne síce protestujem, ale v tejto reklame má “drtivý dopad”. Tento názov umožnil jednoducho preniesť posolstvo na čitateľa. Spája sa v ňom: Názov firmy, jej značka, web adresa a zároveň zodpovedá otázku: O čom sa tam píše?
praca-cez-internet.sk získala 392 kliknutí, čo je 41 % z celkového množstva kliknutí na reklamy. Neviem, či je to spôsobené jednoduchým posolstvom v banneri alebo súčasnou ekonomickou situáciou. Je však jasné, že stránka má dnes najväčší potenciál prilákať k sebe ľudí. Víťazovi – Andrejovi – blahoželám a prajem veľa úspechov s jeho stránkou i naďalej!
Koho som vynechal zo štatistík?
Čitatelia cez RSS ostali v tomto prípade bez testovania preklikovosti, ale aj na nich sa možno raz dostane 🙂 Ich počet bol 2 mesiace po spustení stránky 32. Vtedy išlo o 100 % medzimesačný nárast.
V nasledujúcom období počet čitateľov rástol veľmi pomaly a dnes je ich do 50 denne. Podporuje to moje tvrdenie z článku o RSS čitateľoch, že práve oni sú v prvom rade, čo sa týka inovácií.
Počet odberateľov môjho e-spravodaja vôbec do štatistík nepočítam. Motiváciu prihlásiť sa k jeho odberu získali návštevníci až v posledných dňoch. Presnejšie po mojom oficiálnom piatkovom uvedení e-knihy s názvom “Ako si urobím vlastný blog?”, kedy sa hneď našiel asi tucet ľudí, ktorí sa k odberu prihlásili.
Vyhodnotenie ankety o navigácii na blogu
Na moje prekvapenie až 2/3 návštevníkov tohoto blogu používa k navigácii kategórie. Môj záväzok do nového roka je teda upraviť túto navigáciu do nejakej peknej podoby.
Zhodne, po 14 % ľudí, využíva k ďalšej navigácii odkazy na konci príspevku a odkazy zobrazené v RSS. Platí teda nezabúdať na ne!
Zvyšných pár percent dostávajú odkazy na spodku stránky. Začínam tak chápať stránky, kde je úplne na konci veľké množstvo odkazov na čokoľvek. Nezaberá to tam miesto a kto chce, klikne.
Čo je však najdôležitejšie: Nikto z hlasujúcich nepoužíva kalendár, tagy, vyhľadávacie pole, odkazy na lištách (hore alebo po stranách) a ani archív.
U kalendára to chápem. U tagov je mi to záhadou. Predpokladám však, že tí, čo ich používajú, to robia podvedome alebo automaticky. Vyhľadávacie pole získalo síce nulu, ale otázka znela: “Akú navigáciu používate na blogoch najčastejšie?” Z toho usudzujem, že vyhľadávacie pole sa občas použije… ale málokedy 🙂
Lišty ma mierne prekvapili, ale môže za to asi banner blindness. Ľudia tam očakávajú len reklamu, respektíve vidím, že niektoré portály nevedia lišty používať a napchajú tam, čo sa dá.
Od dnes máte možnosť hlasovať v novej ankete – Ako najčastejšie zisťujete, či na vašich obľúbených stránkach niečo pribudlo?
Dosiahol som aj NULU!
V štatistike, kde je toto číslo veľmi pozitívne: množstvo ľudí, ktorí sa odhlásili z odberu e-spravodaja. Už ho odoberáte? Tu máte šancu sa k nim pridať:
Najčítanejší článok roku 2009 je…
Ešte predtým si povedzme o tých zvyšných dvoch: Tretí najpopulárnejší príspevok: Čo je RSS? Odkazujem naň zo záhlavia a zároveň zo všadiaľ, kde sa spomína RSS.
Na druhé miesto sa len v posledných dňoch vyšvihol posledný “sériový” príspevok tohto roka – 10 tipov ako s blogom nezarobiť ani jeden cent.
Absolútne najpopulárnejší je zároveň najkomentovanejší príspevok 7 pravidiel dizajnu pre blogerov. Naň začali odkazovať rôzni blogeri a čitatelia iných blogov takmer okamžite po jeho vyjdení. Svoj náskok si udržal až do dnešného vyhodnotenia.
Dúfam, že som vás nezavalil veľkým množstvom štatistík a prajem šťastný celý nový rok! Najbližší pondelok sa vrátim k tradičnému formátu tohto blogu.
View Comments (3)
Z najčítanejších článkov je pekne vidieť, že takzvané "vypočítavajúce" články "7 tipov..., 4 rady, ..." stále letia. Ľudia majú asi stále radi stručné zhrnutia ;-)
Prisla som Ti len pochvalit stranku, som z nej nadsena! Okrem toho ze som tu nasla vsetko co som hladala po celom internete sa v nej orientuje velmi dobre, dobre sa z nej cita, clanky nie su dlhe ani kratke, su priamo k veci a citaju sa dobre aj preto ze evidentne mas talent na pisanie. Som Tvojim fanusikom a budem sa sem vracat pravidelne. Uz teraz sa tesim na nove clanky. Prajem vsetko dobre.
@Linda: Ďakujem, dúfam, že tu budeš i naďalej nachádzať nadšenie ;)