Čítate: Google Plus nemá budúcnosť

11

…alebo aspoň jeho súčasné napredovanie. Dôvodov mám hneď niekoľko:

Prvý dôvod je ten, že tu nikto zatiaľ nie je. Možno si poviete, že sa tom časom vyrieši. Otázka ostáva či vôbec…

Druhý dôvod pre neúspech

Ich hlavný model zárobku sú cielené reklamy cez službu Sparks. Tá zatiaľ z nepochopiteľných príčin uprednostňuje úplne iný obsah ako vyhľadávač Google. Žiaľ k horšiemu. Takto si užívatelia službu určite neobľúbia.

Keď si ju neobľúbia, tak ju nebudú používať. Potom spadne celý zárobkový model siete Google Plus, pretože marketéri radšej uprednostnia Facebook.

Tretí dôvod

Ďalší dôvod, prečo Google Plus nie je v súčasnej podobe udržateľný z dlhodobého hľadiska je účel, pre ktorý služba vznikla: Zdieľanie s vybranou skupinou ľudí. Dovoľte mi to vysvetliť.

Vtip je v tom, že ľudia si chodia na internet väčšinou oddýchnuť a relaxovať. Stránky ako Facebook im umožňujú nájsť známych ľudí. Facebook mi od dňa 1 ponúkal ako priateľov ľudí, ktorých som naozaj poznal. To mi zatiaľ u Google Plus veľmi chýba. Tiež by ma zaujímalo, ako chce Google prilákať takmer 700 miliónov používateľov Facebooku. Google sa na toto číslo v blízkej dobe určite nedostane – ak vôbec prežije.

Takže otázka, či sa zdieľanie v tejto podobe ujme je otázka. Na tento dôvod nadväzuje aj ďalší.

Najväčší zádrheľ

Okruhy. Google nimi popiera sám seba. V minulosti boli populárne presne usporiadané adresáre s kontaktami. Prečo? Pretože nič iné neexistovalo. Pamätáte si zlaté stránky, adresáre firiem na internete a podobné?

Potom prišiel Google a všetko sa zmenilo. Nič nebolo treba usporadúvať do adresárov. Funguje to takto: google.sk, názov firmy a slovo telefón, enter, volám, hotovo.

Okruhy vyžadujú, aby sme si opäť ľudí presne zaškatuľkovávali do zoznamov. Keď si týchto zoznamov vytvoríte niekoľko, tak ani nebudete presne vedieť, kto kde je a asi sa po čase vrátite k jednoduchému Facebooku.

Facebook prekvapivo tiež ponúka túto funkciu už dlhší čas, ale nestavia na nej svoju existenciu. Prečo? Pretože je to komplikované. Google sa týmto vážne zahráva s trpezlivosťou užívateľov internetu.

Keď robíte marketing, budete chcieť mať presne usporiadaných klientov do rôznych kategórií podľa veku, záujmu, okruhu priateľov a podobne. Keď však budete chcieť oddychovať, asi sa vám nebude chcieť rozmýšľať ktorému okruhu čo teraz poslať.

Možno sa na okruhy úplne vykašlete a spravíte si jeden okruh – “všetci”. Možno sa Google Plus stane populárna i napriek tomuto “nedostatku”. Možno to bude sieť, ktorú si obľúbi nejaký úzky okruh ľudí. Okruhy ale sieti nedávajú dlhú životnosť.

Prístup Facebooku je v tomto smere tiež oveľa bezpečnejší. Imaginárne hranice okruhov u Google pravdepodobne spôsobia, že ľudia sa odvážia zdieľať toho oveľa viac. Viac než keby to robili verejne a pred všetkými na inej sieti.

Prečo toto celé Google podstúpil? Odpoveďou je podiel na reklamnom trhu. Keď sú ľudia na Facebooku, nemôžu klikať na reklamy od Google, však?

Aký máte názor na Google Plus vy?

Ak sa vám článok páčil, zahlasujte za neho tlačidlom plus 1 nižšie 😀

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (11)

Tak sa zdá, že moje váhanie malo zmysel. Google má aj Orkut, sieť z ktorej sa nedá vystúpiť, jedine tak, že človek zruší svoj príslušný google účet. To je ako podmienený predaj, ak si toto chcete kúpiť, musíte k tomu aj toto… Facebook nie je bohviečo, ale jeho výhodou je tá jednoduchosť, nevýhodou tie rôzne ponuky, ale ak sa človek naučí nepotrebné ignorovať, je za vodou. Takáto sieť má byť konfigurovateľná do značnej miery užívateľom, inak sa tam bude cítiť stiesnene. Na niečo však ani facebook nie je vhodný a to na publikovanie, kde sa očakáva čo najväčšia návštevnosť. Napríklad fotky – pri nich vždy treba riešiť nakoľko ich chcem ukázať a nakoľko nie. Aj tak sú všetky vyhľadateľné na internete. Celá sociálna sieť je tak ako v každej ľudskej sieti aj vecou konvencií. Vedieť ako sa správať medzi ľuďmi, čo, kde a ako povedať. Zdanlivá možnosť zmazania konvencií je lákavá, ale časom sa každá uvoľnenosť vráti ako bumerang… Trochu dlhé, mohol som to napísať inde, ale už je to tu 🙂

Reaguj na tento komentár

@wabt: Google Plus je síce konfigurovateľný, ale ten nedostatok je v obrovskej nutnosti všetko konfigurovať. 😕 Matematici v Google používajú druhú polovicu mozgu ako väčšina populácie. Preto to väčšina populácie asi nepochopí…

Reaguj na tento komentár

Citujem “Facebook mi od dňa 1 ponúkal ako priateľov ľudí, ktorých som naozaj poznal.” Veľmi diskutabilné tvrdenie. V tom prípade to bol deň 1 Vašej existencie na FB, nie deň 1 samotnej existencie samotného FB. To je diametrálny rozdiel, preto nemožno porovnávať momentálne suggestions FB a Google+. Google+ má mesiac a počet používateľov sa podľa odhadov blíži k 30 miliónom. A začína mi ponúkať reálnych priateľov. A to je ešte stále iba na pozvánky.
Samozrejme, existujú aj odporcovia kruhov, väčšina ich však hodnotí pozitívne. Patrím k nim. To, čo sa na prvý pohľad zdá byť možno komplikované, je v podstate jednoduché a po niekoľkých dňoch samozrejmé. A ponúka mi možnosti, na ktoré som čakal už dosť dlho. V neposlednom rade je interakcia omnoho vyššia ako na FB.
Pre mňa je tak G+ naopak službou s veľkou budúcnosťou.
Gianny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Fotoset: Fighter

Reaguj na tento komentár

@Gianny: Ohľadne odporúčaní na priateľov je pravda, že čas ukáže (ak vôbec).

Môžeš vymenovať konkrétne príklady možností, na ktoré si dlho čakal? (Pretože Facebook ich už pravdepodobne má…)

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: VEREJNY profil a skutocne verejne zdielanie obsahu, ktory za verejny urcim bez toho, aby som niekoho nutil registrovat si konto Google, ci prihlasovat sa k nemu.
Sledovanie osob a-la Twitter bez nutnosti vzajomneho sledovania
POHODLNE a JEDNODUCHE zdielanie obsahu jednotlivym skupinam “priatelov”. Ano je tu moznost pouzivat na FB skupiny, je to vsak vysmech jednoduchosti a pohodlnosti. Ak sa G+ vycitaju kruhy ako komplikovane, co potom so skupinami na FB?
Odstranene boli limity pre dlzku prispevkov
EXIF data fotografii ostavaju zachovane
Napojenost na Picasa Web Albumy
Verejne zdielanie kolekcii fotografii. Ano, nieco podobne uz konecne umoznuje aj FB, ale len na urovni albumov a to zdielanim nicnehovoriacich odkazov na kazdy album. V G+ ide verejne albumy jednoducho prezerat priamo v mojom profile.
Napojenost na dalsie sluzby Googlu (este len v zaciatkoch, ocakavam podstatne viac)
Vkusny dizajn, ocakavam pribudanie reklamy, ako vsak poznam Google, nebude to tak drasticky zasahovat do samotneho layoutu sluzby ako v pripade FB
Doraz na bezpecnost. V pripade, ze zlyha Google, oficialne vyjadrenie a okamzite riesenie + sprska kritiky na seba nenecha nikdy dlho cakat. V pripade, ze sa objavi bezpecnostny problem s FB, uz to ani nikto neriesi, na to si uz ludia zvykli. Ziadna spatna vazba zo strany FB.
Napojenie chatu na mnou dlhodobo pouzivany rozhovor v Gmaili + oficialna chat aplikacia pre mobilne telefony.
V neposlednom rade – socialna siet od vseobecne uznavaneho seriozneho poskytovatela. Ak mu zverim svoje e-maily, urcite mu doverujem viac ako FB.
Gianny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Fotoset: Fighter

Reaguj na tento komentár

@Gianny: Ďakujem za názory, pretože veľmi málo ľudí sa vie vyjadrovať takto konkrétne…

Reaguj na tento komentár

Môj názor je taký, že je zbytočné robiť také predpovede, pretože je na to príliš skoro. Podľa mňa Google+ má budúcnosť.
Michal má blog, ktorý naposledy zverejnil: Kde Zaparkovať Domény

Reaguj na tento komentár

@Gianny: No na základe tohto blog. príspevku a toho chalana Miša som si to aktivovala. Celkom sa mi to páči.Len to testujem fotky, prispevky, zdielania, priatelov, skupiny, neviem vsak ci môžem pozvať aj ludi čo nemaju gmail, či je to podmienka, no poskúšam 😀

Reaguj na tento komentár

@Adka: Pozvať možno každého. Ja som sa dnu tiež dostal na pozvánku mimo Gmailu.

Reaguj na tento komentár

Ahoj, moj nazor je na G+ len pozitivny, je to novy vzhlad, teda nelisi sa velmi od FB, ale predsa iny. Napriklad nie je hnutne mat mat na aplikacii spravy, ktore sa nedaju otvorit a iba to upozorni aby som si aktivoval messanger.
Google ma viac aplikacii ale ani jedna sa nespaja, to myslim ze na aplikacii Google+ nemate zalozku Hangout, ale mate novu aplikaciu. Na facebooku mate tam aj spravy (myslim aplikacii),ktore sa nedaju otvorit a iba upozornia aby som si nainstaloval facebook messanger.
Nemusite mat vytvorene vela socialnych sieti s roznymi heslami, tu sa staci raz prihlasit a mate gmail, google+, youtube, disk, blogspot, …
Je pravda ze facebook pouziva viac ludi, ale to len preto lebo bola prva na trhu. A ludi si uz zvyknuty na tuto socialnu siet.
Neustale trojske kone, same spamy,

Reaguj na tento komentár

@Peter: G+ je dnes dôležitý pre umiestňovanie v najväčšom vyhľadávači… Pokiaľ článok zdieľate cez G+, Google mu priradí vyššiu dôležitosť vo výsledkoch. Núti tak prakticky autorov webov, aby používali jeho sociálnu sieť.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »