Čítate: Prečo mi tento web nezarába?
9
Takúto otázku dostávam do emailu často. Obmeny môžu byť aj takéto:
Dokážete nám zvýšiť zisk?
Myslíte si, že by ste nám vedel pomôcť?
Čo sa dá podľa vás vylepšiť?
Často sa dá na prvý pohľad odhaliť, „kde je pes zakopaný“.
Často je ten „pes“ práve v tom, že web sa snaží predať na prvý kontakt. Treba si uvedomiť, že 19 z 20 návštevníkov vás nechce kontaktovať, nechce si nechať robiť cenový odhad a už vôbec nechce u vás nakupovať.
Ak váš web smeruje k niektorému z týchto, tak jeho úspešnosť bude pomaly (ale iste) upadať.
Aspoň 19 z 20 ľudí chce totiž:
- Vedieť viac
- Vedieť prečo zrovna vy alebo vedieť prečo zrovna teraz
- Chce nakúpiť až o rok
Keď viete toto, je ľahké postaviť web.
Aby sa dozvedeli viac, poskytnite im nejaký návod, nejakú vec… jednoducho niečo, čo im pomôže pri ich výbere. Dajte im návod, ktorý im povie, ako si majú vyberať. Dajte im ochutnávku alebo vzorku… a oni sa potom vrátia (ak s nimi budete jednať správne).
Uľahčite im čo najviac pochopenie vášho oboru. Ak predávate farby, vzdelajte zákazníka v tom, že existujú interiérové, exteriérové, základné, oteru vzdorné a neviem ešte aké.
V čom ste jedinečný? Ak to pekne odprezentujete, zákazník ostane s vami, pretože bude vedieť a vidieť, že ste podľa nejakého meradla najlepší.
Pôsobíte v oblasti, kde sa váš zákazník o niečom často rozhoduje? Potom mu spravte kontrolný zoznam. Dajte tam vaše logo. Keď bude robiť to, s čím mu viete pomôcť, sa vždy bude pozerať na vaše logo… a pokiaľ je tento zoznam dobre spravený, je len otázkou času, kedy sa na vás obráti.
Ideálne je, keď bude tento zoznam dostupný cez žmýkaciu alebo prihlasovaciu stránku. Na nej si vypýtate adresu (emailovú alebo fyzickú), prípadne telefón a máte možnosť so zákazníkom rok komunikovať.
Jednoducho ho rok zvádzajte a on s vami ostane.
Ak mu však budete rok niečo „tlačiť“, on bude tlačiť naspäť a potom, keď bude rozhodnutý nakúpiť, odtlačí vás nabok definitívne a nakúpi inde…
Najlepší postup, ako s ním komunikovať od začiatku je popísaný v článku a doplňujúcom videu Syr, mačka a zákazník.
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Vzorec na zlyhanie, vzorec na úspech
Nasledujúci príspevok na stránke: Budovanie dôvery – najľahšia cesta k predajom »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
Viac ako 80 % návštevníkov akéhokoľvek webu nakúpi až po piatom (alebo viac) kontakte. Z mojich skúseností je to aj viac kontaktov s webom. Niekedy dvadsať – niekedy to trvá aj dva roky.
Treba zabudnúť, že návštevník príde prvý krát na web, padne mu sánka spolu s trenírkami až na zem a okamžite beží do vedľajšej izby po peňaženku a kreditku 🙂
Takto to nefunguje a takto to stále robí 19 stránok z 20. O to lepšie pre nás, ktorí ľuďom pravidelne posielame užitočné veci (články, nahrávky) zdarma :)))
Martin, super článok – díky 🙂
Reaguj na tento komentárPeter Sasín má blog, ktorý naposledy zverejnil: Peniaze: ako ich vnímate a čo to pre vás znamená?
souhlas
Reaguj na tento komentárMário Roženský má blog, ktorý naposledy zverejnil: Buďte na více místech současně
@Peter Sasín: „Padne sánka aj s trenírkami…“ 😀
Rado sa stalo!
Reaguj na tento komentárPresne tak, človeka nezaujíma kde je problém, ale ako ho vyrieši a keď chceme predávať mali by sme mu ponúknuť návod.
Reaguj na tento komentár@Majo: Vždy stačí najbližší krok… a ono ten návod postupne vznikne. Niekedy môže totiž veľa informácií uškodiť.
Reaguj na tento komentárPresne tak. Informácie, ktoré dávate zdarma, je potrebné správne dávkovať. Tak, aby ostala čitateľom chuť čítať ďalej.
Je to ako v se.x.e – keď tesne pred “vrcholom” prestanete, ľudia budú chcieť viac a viac 🙂
Reaguj na tento komentárPeter Sasín má blog, ktorý naposledy zverejnil: Existujú neviditeľné triky pri prezentovaní?
Zdravím 🙂 Ja mám E-shop. Je aj pre E-shop vhodné dať na úvodnú stránku hneď nejaký E-book za mail napríklad? A keď predávam EKO tričká, ale záľubu mám v osobnom rozvoji, pochopiteľne som vytvoril e-book o osobnom rozvoji. Myslíte, že je to fajn ponúknuť návštevníkom niečo také, v podstate od veci?
Vopred ďakujem za odpoveď 🙂
Reaguj na tento komentár@Jaro Satori: Určite by som to otestoval… V emailoch, ktoré by ste potom posielali, by ste museli nejako elegantne prejsť od osobného rozvoja k Vašim tričkám 🙂
No a v závere (napríklad po štvrťroku/po roku) by som počítal, koľko záujemcov skončilo pri nákupe trička z tohto zdroja a porovnal s ľuďmi z iných zdrojov.
Reaguj na tento komentárDobrý článek! Web musí zaujmout ve všech fázích See-think-do.
Reaguj na tento komentár