Čítate: Ktorý fenomén predbieha AI a internet?

Nástup internetu otvoril nové možnosti. Komunikácia s rodinou počas cestovania, nakupovanie z eshopov na druhej strane krajiny… alebo planéty.

Postupne sa tento fenomén rozšíril zo špecializovaných počítačov na vybraných miestach do každého vrecka vďaka mobilom. Cez internet vecí sa môžete pozrieť do chladničky alebo si spustiť vysávacieho robota nadiaľku pred príchodom domov.

K čomu sme aj vďaka tomu dospeli napríklad vo svete podnikania? Vôbec nie je zložité firmu rozbehnúť a dostať ju na určitú úroveň. Ale ďalšie posúvanie a zvyšovanie tejto úrovne vyžaduje viac skúseností než v minulosti, pretože človek „pri kormidle“ prestáva vidieť veci, ktoré by vidieť mal.

Vďaka tejto situácii nastupuje nový fenomén. Úspech dosiahnu len tí, ktorí si uvedomia jeho potrebu. Naplnenie tejto potreby prebieha vďaka nadhľadu. Ako sa ten fenomén volá?

Fenomén „OUTSIDE VIEW“– pohľad zvonka

Inak povedané: Bez špičkových znalostí internetu a bez objektívneho pohľadu zvonka, majú dnes firmy veľmi malú šancu na výraznejší úspech.

Počas rozhovoru s úspešnými podnikateľmi behom posledných dní, vyplávalo na povrch niekoľko otázok. Nájdenie odpovedí na ne je jedinou možnosťou toho, ako sa môžete posunúť vpred.

Pozrime sa do histórie a poučenia z nej vyplývajúce:

  • Autá prišli po konských povozoch. Kto uvidel príležitosť, zbohatol.
  • Lietadlá prišli po vlakoch. Kto uvidel príležitosť, zbohatol.
  • Internet prišiel po „živom“ svete. Kto uvidel príležitosť…

V každom bode histórie ľudstva je niečo, čo končí a niečo nové, prichádzajúce.

Tí, čo vidia tieto príležitosti a využijú ich potenciál naplno, bohatnú.

Tu však prichádza otázka:

Na čo sa dnes firmy najviac sústredia?

Chcú dosahovať čo najlepšie výsledky. Pri snahe uspieť čo najviac sa časom, bez toho, aby si to uvedomili, ponoria do rutinných postupov:

Pozerajú sa do budúcnosti. Sledujú trendy vo svojej oblasti. Používajú výskum a vývoj. Hľadajú spôsoby toho, ako zľahčiť ľuďom životy. Zastavujú sa, analyzujú, kam a akým spôsobom sa dostali, aby sa poučili a zistili, čo fungovalo. Na základe toho vytvárajú efektívnejšie stratégie, ako ďalej.

Vo finále sa ale veľa z nich stratí „sama v sebe“.

  • Koľko výrobcov konských povozov videlo príležitosť v autách?
  • Koľkí majitelia manufaktúr videli príležitosť v sériovej výrobe?
  • Koľkí uhľobaróni so svojimi železnicami videli príležitosť v lietadlách?
  • Koľko kamenných obchodov videlo príležitosť v internete?
  • Koľkí ľudia využívajú fenomén Outside View?

Samozrejme, zarábanie na výrobe, preprave alebo obchodom, je stále aktuálne…

Začiatky fenoménu Outside View a dôvody, prečo tieto začiatky už dnes vôbec nestačia

Fenomén Outside View nenastúpil z ničoho nič. Tak isto, ako sa technológie potrebné pre internet vyvíjali niekoľko rokov, tak náznaky tohto trendu sa pomaly zjavovali už v minulosti.

Takou malou predzvesťou bol napríklad mystery shopping. Prečo je dnes mystery shopping nedostačujúci z pohľadu fenoménu Outside View?

Jedná sa o jednorázovú akciu. Majitelia sa síce dozvedeli, kde je problém. Ale nemali k dispozícii nástroje, ktoré by dlhodobo zmeny zaviedli a udržali. Tak sme sa dostali k stálemu a pravidelnému Outside View pohľadu z vonka. Ten dokáže nedostatky nielen nájsť, ale ich aj dlhodobo a udržateľne vyriešiť a vylepšovať. A zároveň prispôsobovať aktuálnym potrebám trhu.

Prečo sa Outside View stáva kľúčovým fenoménom?

Pretože firmy sa samé na seba nedokážu pozrieť „zvonka“. A brzdia tak sami seba. Len tí, čo zapoja pohľad zvonka, majú šancu sa rozbehnúť na plný plyn a dostať sa tak do čela.

Fenomén Outside View vznikol z toho, že nikto nie je dnes schopný pozrieť sa objektívne na seba alebo svoju firmu a nájsť ten najľahší a najefektívnejší spôsob vylepšenia svojich aktivít.

Ak sa aj niektorí snažia byť inovatívni, nevidia sa z nadhľadu. Nevidíte sa jednoducho zvonka. Nikto nemá ten kľúčový potrebný pohľad zvonka – Outside View.

Občas sa nájde niekto, kto si povie, že mu firma funguje perfektne… aké je ale potom to prekvapenie, keď im iní odhalia, čo môžu urobiť lepšie a ako sa môžu ďalej rozvíjať, aby si zľahčili život a zefektívnili podnikanie. A vďaka tomu zarobili, koľko chcú a zároveň získali kontrolu nad svojim životom. Všetko vďaka využitia fenoménu doby.

Áno, tým fenoménom doby sú ľudia, ktorí vás môžu posunúť ďalej. Všetci úspešní používajú Outside View. Možno viete, že Mark Zuckerberg mal Steva Jobsa. Henry Ford mal Edisona a Jaromír Jágr mal Mariana Jelínka. Sám Steve Jobs ich mal niekoľko: napríklad Billa Campbella alebo Johna Mattoneho. Každý úspešný človek má niekoho, kto mu pomáha určovať smer na to, aby sa niekam dostal.

Niekoho, kto ho posúva tým pohľadom zvonka. Kto je tým človekom pre vás? A prečo ho potrebujete?

Pretože jedine skúsený Outside View profesionál dokáže odhaliť skrytý potenciál. Jedine tento profesionál, ktorý sa denno-denne pozerá na iných zvonka, sa dokáže nielen inak pozrieť, ale najmä, po odhalení potenciálu, ho aj rozvíjať ďalej.

Ako vyzerá taký Outside View v praxi?

To si môžete otestovať s mojim teamom, pretože sme sa rozhodli uskutočniť bleskovú 15 minútovú Outside View konzultáciu zadarmo. Kliknite na tento odkaz » (Limitované možnosti.)

PS: Sám Eric Schmidt sa stretával s niekým „takmer každý týždeň“ po dobu 15 rokov… Schmidt prijal pozvánku do jedného startup v roku 2001 a pomohol mu vyrásť do dnešných rozmerov… Ten startup sa volá Google. Schmidt prezradil, že sa stretával s Billom Campbellom. Áno, Bill bol taká „tajná zbraň“ viacerých úspešných v Silicon Valley… koho máte na stretávanie vy?  Kliknite na tento odkaz a získajte konzultáciu zadarmo » (Limitované možnosti.)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »